Strategic story

Duurzame contentstrategie voor organisaties met een hart

 

De strategic story is een hulpmiddel om relaties met je doelgroepen op te bouwen op basis van emotie en waarden. Soms is dat nodig. Soms is het nodig om je publiek niet alleen als 'klant' te benaderen.

De relatie tussen jou en je doelgroep kan dieper gaan. Jullie delen namelijk ook waarden, inzichten en verlangens. Jullie maken keuzes. Jullie maken samen deel uit van een verhaal. Dat verhaal beschrijven we samen. Het is de basis voor al je content.

Dit verhaal laat jij je publiek beleven. Niet in een keer - crosschannel. In al je content en uitingen vertel je onderdelen van dit verhaal.

De strategic story is net zo hapklaar en effectief voor jouw communicatie als een customer journey voor dienstverlening en commerce.

We brengen het verhaal, de belangrijke wendingen en keuzen daarin, in beeld. Als leidraad en inspiratie.

Je krijgt een contentkalender waarin al je online-communicatie-activiteiten zijn beschreven en ingepland. Je krijgt een duidelijke stijl voor je content: tekst en beeld. En je krijgt prototypes van content voor je website, social media, presentaties en offline middelen.

Je kunt meteen beginnen.

 
 

Voorbeeld

Strategic story Moleskine

Moleskine

Zo vertelt Moleskine het verhaal van persoonlijke expressie en creativiteit - stimuleert ze mensen hun eigen stem te vinden en biedt ze podium voor wie dat is gelukt. Dat doet ze omnichannel: in alle middelen en contenttypen wordt een stukje van het verhaal verteld. Dat is zo sterk, dat iedereen die een opschrijfboekje van dit merk koopt, vanzelf de wereld van het verhaal binnengaat. Kijk maar naar jezelf. Als jij zo'n boekje koopt, is dat niet voor boodschappenlijstjes. Nee, je denkt meteen aan ideeën, verhalen, creatie.

Daarom heeft Moleskine zo'n sterke merkbeleving.

 
 

Gek of niet?

De strategic-story-workshops leiden tot verrassende inzichten. Een paar van de leukste:

  • Een opleidingsinstituut vertelt nu het verhaal van ontplooiing - via diverse soorten content worden mensen uitgedaagd en geholpen om zichzelf opnieuw uit te vinden. Gek of niet, het instituut spiegelt zich aan Alice in Wonderland.
  • En zo heb ik een ingenieursbureau geleerd een innovatieverhaal te vertellen: over mensen die besluiten hun dromen te verwezenlijken, de worsteling naar succes, en de zorg voor navolging. Gek of niet, de ingenieurs spiegelen zich aan Nelson Mandela.
 
 

Inspirerend!

Dit bracht ons meer dan ik gehoopt had. Ineens was helder wat we eigenlijk wilden vertellen - heel concreet. Van binnen wisten we het al wel, maar nu kwam het eruit. Het hele team voelde dat het 'klopte'.

Voordelen

  • Workshop van één dagdeel
  • Niet jij staat centraal, of je klant - maar relaties
  • Duurzame leidraad
  • Content voor alle middelen, ook offline
  • Integratie alle communicatiespecialismen
 
 

Interesse?

Logisch dat je eerst meer wilt weten over de opbrengst, de werkwijze, en de kosten (superduur).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *