Imagining America 2024

The New York Times – een bron van inspiratie voor nieuwe contentvormen. Altijd perfect uitgevoerd. Ook dit weer: voor het New York Times Style Magazine een serie van toneelstukken (!) over de toekomst van de VS: Imagining America in 2024. Lezen, kijken, zo kan het dus ook. Link Bekijk de site ‘Imagining America in 2024’

Cortona on the move

Een van de leukste jaarlijkse fotofestivals is Cortona On The Move. Dit jaar is weer mooi werk te zien, onder andere van Andrea Botto, Nanna Heitmann en Ada Trillo (indrukwekkende serie over de ‘migrantenkaravaan’). Er zitten altijd onverwachte en schitterende exposities bij. Twee jaar geleden ontdekte ik hier bijvoorbeeld Lucas Foglia. En o ja, het is in de …

Lees verderCortona on the move

Classy en een tikje ranzig: top-branding van Poolside.fm

Een van de grootste complimenten die je kunt geven over branding is dat het klópt: ‘Ik kan het niet uitleggen, maar alles bij elkaar, het klopt gewoon’. Dat geldt dus voor Poolside.fm. “Poolside FM feels like a collection of records curated by an ’80s Floridian porn star.” Radiostation, instagram, shop, muziek, video’s, art direction, brillen…  Kloppend! …

Lees verderClassy en een tikje ranzig: top-branding van Poolside.fm

De Everyday-projects, succesvolle content-governance

Wie wel eens een training bij mij heeft gevolgd, kent mijn gedweep met Everyday Africa. Dat is nou eenmaal een prachtig voorbeeld van een succesvol online-communicatie-project. Alleen daarom al kan ik er lang over praten.  Maar het is óók een voorbeeld van hoe gecompliceerde governance en samenwerking rond content geregeld kan worden: simpel, op basis …

Lees verderDe Everyday-projects, succesvolle content-governance

Hoe organiseer je content in je bedrijf?

Online communicatie is steeds lastiger te organiseren. Er doen steeds meer kanalen en middelen mee en daardoor spelen steeds meer organisatieonderdelen een rol. En de wirwar aan taken, verantwoordelijkheden en afhankelijkheden groeit. Als ik iets heb geleerd, is het dat de zaken rond content nooit perfect geregeld zijn. En dat er geen perfect model is. Het is een kwestie van voortdurend veranderen – verbeteren wat slecht gaat, versterken wat goed gaat.

Lees verderHoe organiseer je content in je bedrijf?