Explainer-video’s mogen cool zijn
Prachtig voorbeeld van een explainer-video van Vox die ik vaak gebruik om de basis van (content-)design uit te leggen:
Prachtig voorbeeld van een explainer-video van Vox die ik vaak gebruik om de basis van (content-)design uit te leggen:
De muziek van Once Upon A Time In…Hollywood: Playlist op Spotify – Official Soundtrack (Afbeeldingen: www.imdb.com)
Modellen kunnen intimiderend zijn. Ikzelf – toch al best ervaren – sta soms nog te stamelen als iemand zegt: ken je dat ene model niet, daar werken wij al jaren mee. Als je dan ‘nee’ moet zeggen ben je geen echte expert, toch? Klooien Er zijn er zo veel. In de wereld van online communicatie …
Is er in jouw organisatie echte liefde tussen het online team en de rest? In mijn werk zie ik op veel plekken – overheden en corporates – juist onbegrip, geruzie en overspel rond online communicatie en content. Soms woedt er een felle machtsstrijd over de online middelen en de content. De oplossingen voor dit soort …
Lees verderVrijheid, vertrouwen, kwaliteit: samenwerken in online communicatie
The New York Times – een bron van inspiratie voor nieuwe contentvormen. Altijd perfect uitgevoerd. Ook dit weer: voor het New York Times Style Magazine een serie van toneelstukken (!) over de toekomst van de VS: Imagining America in 2024. Lezen, kijken, zo kan het dus ook. Link Bekijk de site ‘Imagining America in 2024’
Heb je boeken in je kantoor? Waarschijnlijk staan er titels in je kast over hoe je creatiever wordt, hoe je een UX hero wordt, over hoe je not a fuck givet. Maar literatuur? Dit las ik in een blog van een designer op Medium: ‘As designers we are often asking people to take a leap of …
Een van de leukste jaarlijkse fotofestivals is Cortona On The Move. Dit jaar is weer mooi werk te zien, onder andere van Andrea Botto, Nanna Heitmann en Ada Trillo (indrukwekkende serie over de ‘migrantenkaravaan’). Er zitten altijd onverwachte en schitterende exposities bij. Twee jaar geleden ontdekte ik hier bijvoorbeeld Lucas Foglia. En o ja, het is in de …
Een van de grootste complimenten die je kunt geven over branding is dat het klópt: ‘Ik kan het niet uitleggen, maar alles bij elkaar, het klopt gewoon’. Dat geldt dus voor Poolside.fm. “Poolside FM feels like a collection of records curated by an ’80s Floridian porn star.” Radiostation, instagram, shop, muziek, video’s, art direction, brillen… Kloppend! …
Lees verderClassy en een tikje ranzig: top-branding van Poolside.fm
Wie wel eens een training bij mij heeft gevolgd, kent mijn gedweep met Everyday Africa. Dat is nou eenmaal een prachtig voorbeeld van een succesvol online-communicatie-project. Alleen daarom al kan ik er lang over praten. Maar het is óók een voorbeeld van hoe gecompliceerde governance en samenwerking rond content geregeld kan worden: simpel, op basis …
Lees verderDe Everyday-projects, succesvolle content-governance
Het is een makkelijke manier om je merk een smoel te geven: archetypes. Ik vind het gebruik ervan vaak nogal plat. Er zijn veel opvattingen over, voor mij werkt die van Mieke Bouma het best.Merken kunnen archetypen gebruiken om hun rol beter te begrijpen en te handelen in het verhaal van de klant. Google maar …
Lees verderStorytelling niet met archetypen, maar personages